Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 31

First January Two Thousand 7!

Ha ha

Ni la post pertama untuk 2017!

Bangun pagi yg lewat sikit. Walaupun tak tengok bunga api. After prepare breakfast dah kenyang and now lepak atas katil.

Erghhhh. Malasnya nak buat apa2.
Ada maid kan best? 😏😏😏













So apa nak buat hari ni weh????!!!

2017... hoping the best for me!!!

Hai.





Esok masuk 01.01.2017.







Journey aku sepanjang 2016. Banyak. Terlalu banyak.






Suka. Duka. Pahit. Kecewa. Hilang. Semua ada.








Tapi dalam payah, aku belajar sesuatu dari kepayahan itu.

Walau ketika diuji, aku sering kali berkata 'kenapa aku yang kau pilih?'. Sedangkan ujian yang Engkau turunkan itu adalah mengikut kemampuan hamba-hambaMu. Dan dari hari ke hari aku makin memahami hikmah di sebalik ujian-Mu.



Rupa-rupanya...

Kau nak aku kuat.
Kau nak aku tak mudah rebah bila aku jatuh.
Kau nak aku berdikari bila sampai masa kau ambil hak Kau kembali.
Kau buktikan yang cinta manusia tu sifatnya sementara..
Sedangkan
Cinta pada Mu lebih hakiki dan abadi......





Aku tak pasrah untuk takdir ini.
Tapi aku berserah atas jalan Mu ini.

Akan ku buang yang pahit.
Namun akan ku tinggalkan bekasnya yg tak mungkin hilang dari sudut hatiku.










Coretan ku pada 31.12.2016.


Tuesday, December 13

5 tahun dalam sejarah.

Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang ke 5 - 19.11.2011 -







Alhamdulillah...atas kasih sayang-Mu.
Ikatan ini masih kuat biarpun mungkin tidak seutuh dahulu...







Kita yang masih sama.
Cuma perasaan itu yang membezakannya..








Semua ini atas takdirmu.
Makin aku di uji makin aku ketahui.
Apa yang Engkau mahu aku fahami..








Akan ku susuri jalan yang Engkau telah tetapkan.













Untuk ku gapai...kebahagiaan.
















-aku

Kan?

Kredit photo to : Bicara Sama Awan.